Lady Bug Note Generators

(: Bunga VS Kumbang Saye :)

Tuesday, October 4, 2011

Hanya PadaMu.

4 hari lagi bakal melangkah usia baru. 
Sesungguhnya kemunculan oktober ini memberi suatu erti baru yang sukar aku ungkapkan. 
diri ini merasakan sesuatu yang bahagia dan ku pohon padaMu jua Ya Rahman, berikanlah aku peluang merasai detik kebahagian yang akan merubah segala kehidupanku. Anugerahilah aku kekuatan untuk melalui setiap detik yang telah tertulis olehMu, perencana perjalanan kehidupan ku, permudahkanlah perjalanan hidupku,
PadaMu tempat ku merintih, memohon Kau permudahkanlah perjalanan hidupku menuju kejayaan dunia dan akhirat. 
Bantulah aku Ya Allah, Bantulah aku mencapai kesejahteraan dan keberkatan hidup. 
jadikanlah aku antara manusia yang dapat memberi manfaat kepada manusia-manusia lain. 
Tunjukkanlah aku jalan, berikanlah aku tauhid dan hidayahMu dalam memcari erti sebuah kehidupan, agar kehidupan yang sedang aku lalui dan bakal lalui mendapat rahmat dan keredhaanMu Ya Tuhanku. 
PadaMu ku berserah, Ku Sujud Ya Rahman, tatkala ini, hati rasa sayu..ku pohon redha Mu Ya Allah. sesungguhnya hanya itu aku perlu untuk melalui perjalanan ku di mukabumiMu.

Ya Rahman, Ya Rahim, anugerahilah aku kejayaan dan keberkatan dalam melalui kehidupan ini Ya Allah. Tiada tempat mampu ku mengadu, meluahkan rasa hati..padaMu tempatku sujud, ku sembah, ku pohon hanya padamu Ya Tuhanku. Ampunilah segala dosa-dosaku, kedua ibubapaku, berikanlah aku peluang untuk membalas jasa ibuku. Tempatkanlah arwah ayah dikalangan para mukminMu Ya Allah.
berikanlah aku peluang untuk mengembirakan hati ibuku, keluargaku
jadikanlah anak dan wanita solehah dan jauhilah aku dari kesesatan duniawi, teguhkanlah imanku, kukuhkanlah peganganku terhadap agamaku, jadikanlah aku seorang yang kuat hatinya dalam menempuhi cabaran, seorang yang bersyukur atas nikmat kurniaMu Ya Rahman. jadikanlah aku seorang hamba yang sabar, Anugerahilah aku seseorang yang mencintaiku keranaMu ya Rahman, yang dapat membimbingku kejalan yang Engkau redhai.


.Amin Rabbalamin.




No comments:

Post a Comment